fredag 28 januari 2011

Keep on rocking...


Innan jag tar fredagsmysledigt så måste jag TACKA alla som gett mig så mycket positiv feedback om min blogg. Jag vill gärna ha kommentarer ifrån er alla, för att kunna bygga bloggen så den blir intressant för er. En av er avslutade med orden, keep on rocking...


...vilket genast gav mig associationer till den här stolen, "Rocking chair", designad av Charles & Ray Eames, 1950.

Först presenterades dessa fåtöljer som en del av den berömda utställningen "Low Cost Furniture Design" på New York Museum of Modern Art. Nu är stolarna som finns med olika underreden (se bilden) kanske inte lika billiga som då, men värda varenda krona. Stolarna har blivit riktiga designklassiker.


2 kommentarer:

  1. Underbara stolar Kram på dig / c

    SvaraRadera
  2. Tack Millan...du är en stor inspirationskälla till mig och bloggen :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...